Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Beschrijving Houten vissersschip met stoom gelegen aan het staketsel in Nieuwpoort-Bad (vroeger grondgebied Oostduinkerke). Periode onbekend. Vissers konden de aanlegtaks in de haven van Nieuwpoort ontlopen door bij eb hun schip te laten vastlopen langs het staketsel om hun vangst te lossen. Hier kuisen en 'kalafaten' ze hun schip (teertouwen tussen de huidplanken slaan om het schip waterdicht te houden). Vanaf 1946 verandert het immatriculatienummer in N.738. Dit schip is in zee verdwenen in 1947. Eigenaar: in periode ...-1947 August & Jerome Ryssen. [ID: N.54 (1929)]. Wie meer info heeft over dit beeld kan mailen naar info@vliz.be.Auteur Onbekend [bent u de auteur? laat het ons weten]· JPG bestand - 284.38 kB - 1 600 x 1 030 pixels
Klik hier om terug te keren naar miniatuurweergave
Commentaar (1)
toegevoegd op 2010-03-16 18:40:02door
Dit is de N.1 Vivit, de enige stoombak die ooit onder Nieuwpoort gevaren heeft. Het vaartuig kwam in Nieuwpoort in dienst in 1909 en was eigendom van Benjamin Nyville. Op 14-07-1915 is het vaartuig gezonken ten gevolge van een mijnontploffing op zo'n 2 1/2 mijl NO van Calais. De volledige bemanning (4 personen) is heirbij om het leven gekomen.