Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Beschrijving Locatie onbekend. Periode onbekend. Wie meer info heeft over dit beeld kan mailen naar info@vliz.be. Houten plankenvisser op volle zee. De netten hangen te drogen na het vissen. Merk de voor-en achtergalg op aan beide zijden van het schip en het bezaanzeiltje (voor het verminderen van het slingeren of rollen van het schip bij dwarswind). Gedurende de periode 1934-1957 heette het schip de "Anna". Het immatriculatienummer was initieel N.38 (1934-1940). Tijdens de periode 1940-1946 verdween het schip tijdelijk uit de Officiële Lijst van de Belgische Vissersvaartuigen (reden onbekend). Vanaf 1946 wordt het schip terug vermeld in deze lijst, nu onder een nieuw immatriculatienummer N.725. Het schip krijgt in 1957 de naam en immatriculatie Z.725 "Prins Albert" en vervolgens vanaf 1963 N.725 "Ronny". Op 30 juni 1967 is de N.725 "Ronny" gezonken tijdens het garnaalvissen, als gevolg van een lekkage. De twee bemanningsleden (Fernand Lemaire & Robert Versyck) konden overstappen op de N.716 (bouwjaar 1923) "Maria" (Onderzoeksraad voor de Zeevaart). Eigenaar: periode 1936-1940 Marcel Depotter; periode 1946-1950 Marcel Depotter & J. Decommère; periode 1950-1957 Marcel Depotter; periode 1957-1960 Emiel & Lucien Vandierendonck; periode 1960-1963 Lucien Vandierendonck; en periode 1963-1967 Fernand Lemaire. [ID: N.38 (1934)]Auteur Onbekend [bent u de auteur? laat het ons weten]· JPG bestand - 132.44 kB - 1 600 x 1 163 pixels