Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Beschrijving Originele beschrijving foto: "O.192-H.B.LAND-1916".
Locatie onbekend. Periode onbekend. Wie meer info heeft over dit beeld kan mailen naar info@vliz.be.
Auteur Onbekend [bent u de auteur? laat het ons weten]· JPG bestand - 248.69 kB - 1 196 x 817 pixelstoegevoegd op 2010-04-01630 viewsMaakt deel uit van Collection Daniel Moeyaert Dit werk is gelicentieerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Gelijk 4.0 Licentie
Klik hier om terug te keren naar miniatuurweergave
Commentaar (2)
toegevoegd op 2010-04-03 18:24:24door
O.192 ROWLAND 1904
toegevoegd op 2015-12-22 21:30:24door
Thistle: (GW 2) (1904 – 1941) (Steel)
O.N. 119127: 179g, 66n 110.2 x 21.1 x 11.3 feet
55 h p T.3-cyl by Alexander Hall & Sons Ltd, Aberdeen
13.04.1904: Launched by Alexander Hall & Sons Ltd, Aberdeen (Yd. No 410) for John Stewart Boyle, Glasgow (owner/manager) as “Thistle” GW 2. 05.1904: Completed. 05.1904: Registered at Glasgow GW 2. 10.02.1913: At Wick Sheriff Court, Skipper Harry Andrew (Aberdeen) fined £40 or 40 day’s imprisonment for illegally fishing within the Moray Firth on 22rd December last.10.1915: Requisitioned and converted a Boom Defence Vessel based at Lerwick. 07.1919: Owned by Ernest Taylor, Noah Ashworth & Rowland Morris, Fleetwood (Ernest Taylor manager). 07.1919: Glasgow registry closed. 16.07.1919: Registered at Fleetwood FD 226. 1919: Returned to Owners. 01.1920: Owned by Soc. Anon Pecheries a Vapeur “Zeester” Ostend Belgium. 21.01.1920: Fleetwood registry closed. 20.02.1920: Renamed “ROWLAND”. 20.02.1920: Registered at Ostend O.192. 1927: Owned by Union des Pecheries Maritimes, Ostend Belgium. 16.03.1929: Union des Pecheries Maritimes, Ostend, Belgium in liquidation. 04.1929: Owned by Peter Llewellyn Hancock & Sons Ltd, Milford Haven (Peter Llewellyn Hancock manager). 04.1929: Ostend registry closed. 26.04.1929: Renamed “RECENIA”. 26.04.1929: Registered at Milford Haven M 3. 28.05.1929: Owned by Wilfred Llewellyn Hancock and Thomas & Elizabeth Hughes, Milford Haven (Wilfred Llewellyn Hancock manager). 04.03.1933: Owned by Reginald Llewellyn Hancock, Milford Haven (owner/manager). 01.04.1938: Owned by John W.S. Barlow, Aberdeen (Andrew Buchan, manager). 1939: Owned by Parkholme Trawlers Ltd, Fleetwood (Basil A. Parkes & Walter Holmes) (Basil Arthur Parkes manager). 08.10.1941: Stranded on Barn Scar rocks between Ravenglass and Seascale, Cumberland ssubsequently declared a complete & total loss. 16.06.1942: Milford registry closed.