Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [291694] | |
Optimalisatie diepteprofiel voor de toegankelijkheid van de Scheldehavens: deelrapport 1. Klantenwensen maart 2017 Verwilligen, J.; Eloot, K.; Mostaert, F. (2017). Optimalisatie diepteprofiel voor de toegankelijkheid van de Scheldehavens: deelrapport 1. Klantenwensen maart 2017. Versie 4.0. WL Rapporten, 17_044_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VIII, 31 pp.
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen.
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Numerical calculations Simulations ANE, Nederland, Sloehaven [Marine Regions]; België, Zeeschelde, Haven van Antwerpen [Marine Regions] |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
Tankvaart Kieldrechtsluis bij diepgang 16.5 m en minimale tijpoortlengte gelijk aan 2 uur: - Opvaart (scenario 1a en 1b) - Afvaart (scenario 2) Containervaart Deurganckdok bij diepgang 18.0 m en minimale tijpoortlengte gelijk aan 1 uur: - Opvaart (scenario 3) - Afvaart (scenario 4) Bulkvaart Vlissingen Sloehaven bij diepgang 17.0 m en een minimale tijpoortlengte gelijk aan 30 minuten - Opvaart met stroomcriterium [-15 minuten SvH;+15 minuten SvH] in 90% van de tijen (scenario 5). In het kader van voorliggende opdracht ontwikkelde WL een rekenmethodiek die toeliet om uitgaande van een vooropgestelde toegankelijkheid een minimaal vereist diepteprofiel te berekenen. Hierbij wordt iteratief een gelijkwaardige verdieping toegepast op de openings- en sluitingsdrempels van een tijpoortberekening. Per drempel kon bovendien een maximale diepte gedefinieerd worden waaronder de drempel niet verdiept mocht worden. De rekenmethodiek werd toegepast op bovenvermelde klantenwensen en resulteerde voor elk in een geoptimaliseerd diepteprofiel. Op basis van de resultaten is een inschatting mogelijk van de vereiste inspanningen om te voldoen aan de klantenwensen. |
Top | Auteurs |