Description O.19 - hier uitgerust als bokkenvisser - afgemeerd in het toenmalige "slijkgat", wat toen de verbinding vormde tussen de Mercatordokken en de havengeul (nu de parking van de vroegere RMT). Periode onbekend. Het schip werd in 1961 als eerste in Oostende omgebouwd tot een bokkenvisser. Wie meer info heeft over dit beeld kan mailen naar info@vliz.be.Author Onbekend [bent u de auteur? laat het ons weten]· JPG file - 365.46 kB - 933 x 699 pixelsadded on 2009-11-041 324 viewsPart of dataset Collection Daniel Moeyaert
Aanvankelijk gebouwd als O.19 Gustaaf in hout in 1926 op de werf Borrey te Oostende voor rekening van Carbon Gustaaf.
Brutotonnenmaat 19,38 ton en nettotonnenmaat 7,23, met een Bolnes hulpmotor van 20 PK.
In 1938 naamsverandering in Norbert en nieuwe eigenaar namelijk Eerebout Joseph.
In 1940 gevlucht naar Dartmouth ( UK)
In 1946 motor Kromhout van 50 PK.
In 1956 motor Benz van 75 PK en uitgerust met een radioontvangstpost. Schip kon dus berichten ontvangen, maar zelf geen uitzenden.
In 1958 uitgerust met radiotelefonie zodat het schip zelf ook kon oproepen.
In 1966 verder uitgerust met sonar dieptemeter en wijziging van eigenaars namelijk Eerebout Edgard-Barbaix.
In 1971 geen melding meer van het vaartuig, als houten vaartuig was het dan 45 jaar oud.
Foto toont de O.19 als bokkenvisser afgemeerd in het toenmalige "slijkgat" wat toen de verbinding vormde tussen de Mercatordokken en de havengeul. Daar ligt nu de parking van de vroegere RMT. Destijds werden in het slijkgat bij laag water de riolen van Oostende rechtstreeks in zee geloosd.
Er bestaan verschillende foto's van het vaartuig die nog niet zijn opgenomen:als zeilend vissersvaartuig, als plankenvisser en als bokker.
Groetjes,
R.Carly.