Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Afdeling Maritieme Toegang, meer, opdrachtgever
Abstract
Na afloop van de studie 21_106 'Update EvaluatieMethodiek - Sedimenttransportcapaciteit' is gebleken dat de sedimenttransportcapaciteit die FH met het Scaldis model heeft gemodelleerd voor de Westerschelde in sommige gebieden sterk afwijkt van de transportcapaciteit die eerder door Deltares met het NeVla model werd gemodelleerd. Vanuit de VNSC PG Sediment is gevraagd om de oorzaak van dit verschil te onderzoeken.
Binnen dit advies zal i.s.m. Deltares worden geprobeerd de oorzaken van de verschillen in modelresultaten uit te klaren. In de aanloop naar een nieuwe vergunningsaanvraag voor de onderhoudsbaggerwerkzaamheden.
De resultaten zullen worden gepresenteerd binnen de PG Sediment en in een gezamenlijke memo. De lead hiervan ligt bij Deltares.
Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid