Period: October 2010 till March 2015 Status: Completed
|
|
Institutes (3) |
Top |
- Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM), more, promotor
- Vlaamse overheid, more, partner
- Provincie West-Vlaanderen, more, partner
|
Abstract |
VLAM trekt met dit project hun acties door tot in de winkelpunten. Dat zal leiden tot een betere zichtbaarheid van het Vlaamse product (de seizoensvis van de maand).
Op vandaag ontbreekt concrete coaching en een direct contact tussen VLAM en de handelszaken om hun instrumenten optimaal in te zetten in de winkelpunten. Vi(s)trine is opgestart om marketingtools aan te bieden aan de lokale visspeciaalzaak om het rendement in zijn zaak te verhogen. Kleine ondernemingen in viskleinhandel hebben (net als industriële KMO’s) een grote nood om in te zetten op lokale marketing binnen hun bedrijf. Dit vergt specifieke kennis die los staat van de expertise omtrent het aangeboden product. Vaak ontbreekt de kennis om hierop in te zetten. Een betere kennis komt zowel de rendabiliteit van de visspeciaalzaak ten goede en creëert goodwill voor de VLAM-acties. Een merchandiser bezoekt alle handelszaken, door het rechtstreekse contact en feedback vanuit de visspeciaalzaken wordt de actieve medewerking aan de maandcampagnes verbeterd en wordt de ontwikkeling van POS-materiaal beter afgestemd op de noden. Er wordt een B2B website ontwikkeld voor de visspeciaalzaken met digitale nieuwsbrief, manuel lokale marketting visspeciaalzaken en een 10-tal actiefiches waarmee men direct aan de slag kan. |
|