Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
one publication added to basket [294278] |
Safe mooring of large container ships at quay walls subject to passing ship effects
In: The Transactions of the Royal Institution of Naval Architects: International Journal of Maritime Engineering. Royal Institution of Naval Architects: London. ISSN 0035-8967
| |
Auteurs | | Top |
- van Zwijnsvoorde, T., meer
- Vantorre, M.
|
|
|
Abstract |
Container traffic and individual ships' sizes increased dramatically over the last decades, testing the existing harbour infrastructure to its limits. An important aspect regarding the safety of the berthed vessel is the quality of the mooring configuration. A case study is presented, where an 18000 TEU container vessel is moored at a quay. The motions of the moored vessel and the forces in its lines due to ship passages are simulated, using the potential software ROPES and the UGent in-house package Vlugmoor. Focus is on the mooring plan (operational parameter) and the characteristics of the individual lines (design parameter). |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.