Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [360282] | |
Nieuwe Sluis Zeebrugge: impact nieuwe toegang jachthaven op ontwerp overstromingsmaatregelen Vanneste, D.; Verwaest, T.; Peeters, P. (2022). Nieuwe Sluis Zeebrugge: impact nieuwe toegang jachthaven op ontwerp overstromingsmaatregelen. Versie 3.0. WL Rapporten, 22_078_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 19 pp. https://dx.doi.org/10.48607/144
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen.
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Numerical modelling Wave climate ANE, België, Brugge, Haven van Zeebrugge [Marine Regions] |
Author keywords |
|
Project | Top | Auteurs |
|
Contactgegevens
Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Afdeling Maritieme Toegang, meer
Auteurs | Top | |
Abstract |
In deze studie werd het bestaande SWAN model aangepast voor de situatie met toegang tot de Jachthaven (variante OP5g). Uit de simulaties van het golfklimaat blijkt dat de golfhoogte overal afneemt in de situatie met toegang OP5g t.o.v. de situatie van de bestaande haventoegang, voor een identieke modelopzet in SWAN en dezelfde randvoorwaarden op basis van HR2020. Wanneer de golven met nieuwe haventoegang vergeleken worden met de resultaten op basis van voorgaande SWAN modellering (Gruwez et al., 2012), wordt vastgesteld dat een wijziging van de haventoegang volgens variante OP5g geen nadelige invloed heeft op de randvoorwaarden voor het ontwerp van de stormmuren rond de Jachthaven i.h.k.v. MPKV, opgemaakt in WL-rapport Suzuki et al. (2021). Deze ontwerprandvoorwaarden voldoen m.a.w. aan de gestelde veiligheidseisen bij een 1000-jarige storm na wijziging van de haventoegang volgens variante OP5g |
Top | Auteurs |