Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Hoofdrapport Actualisatie van Maatschappelijke kosten-batenanalyse Verruiming vaargeul Beneden-Zeeschelde en Westerschelde
Scheltjens, T.; De Wit, K.; Wever, E. (2007). Hoofdrapport Actualisatie van Maatschappelijke kosten-batenanalyse Verruiming vaargeul Beneden-Zeeschelde en Westerschelde. Departement Mobiliteit Openbare Werken. Afdeling Maritieme Toegang/Rijkswaterstaat Zeeland: [s.l.]. 159 pp.
| |
Trefwoorden |
Costs Brak water; Zoet water |
Auteurs | | Top |
- Scheltjens, T.
- De Wit, K.
- Wever, E.
|
|
|
Abstract |
Dit hoofdrapport is opgesteld in het kader van het Ontwerp-Tracébesluit Verruiming vaargeul Westerschelde en geeft een actualisatie van de eerder uitgevoerde kosten-batenanalyse van het CPB. De conclusie is dat de recent vastgestelde ontwikkelingen weinig invloed hebben op de eerdere conclusies van het CPB. Dit betekent dat een verruiming van de vaarweg van de Schelde tot 13,1 meter op kosten-batengronden maatschappelijk rendabel is en te prefereren boven een bescheidener verruiming van bijvoorbeeld 12,5 meter of 12,8 meter. Ook de conclusies van het CPB dat het project reeds direct na de ingebruikname baten begint te genereren en dat een gefaseerde uitvoering geen aan te raden optie is blijven in de huidige context geldig. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.