Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Bank effect on ship squat Debaillon, P.; Lataire, E.; Vantorre, M. (2009). Bank effect on ship squat, in: Eloot, K. et al. (Ed.) International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Bank Effects. pp. 31-37
In: Eloot, K.; Vantorre, M. (Ed.) (2009). International Conference on Ship Manoeuvring in Shallow and Confined Water: Bank Effects. Flanders Hydraulics Research/Ghent University/The Royal Institution of Naval Architects: London. ISBN 978-1-905040-46-9. IX, 152 pp., meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Trefwoorden |
Harbours and waterways > Ship motion > Squat Numerical calculations |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
In parallel, Flanders Hydraulics Research (FHR) has executed comprehensive series of systematic tests on bank effects in their towing tank for manoeuvres in shallow water. These experimental data are compared to the results of the numerical calculation for a container vessel sailing at two different lateral positions in a channel. |
Top | Auteurs |