Overslaan en naar de inhoud gaan
Publicaties | Personen | Instituten | Projecten
[ meld een fout in dit record ]mandje (1): toevoegen | toon Print deze pagina

one publication added to basket [285826]
Studie golfimpact kaai 101 haven Oostende: deelrapport 2. Herberekening horizontale golfkrachten
Vanneste, D.; Suzuki, T.; Peeters, P.; Mostaert, F. (2017). Studie golfimpact kaai 101 haven Oostende: deelrapport 2. Herberekening horizontale golfkrachten. Versie 4.0. WL Rapporten, 15_109_2. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 11 pp.
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer

Beschikbaar in  Auteurs 
Documenttype: Projectrapport

Trefwoorden
    Coastal protection > Coastal safety against extreme storms > Harbour structures
    Forces (mechanics) > Loads (forces) > Wave forces
    Foundations > Piles
    Numerical modelling
    Marien/Kust
Author keywords
    Morison theorie

Project Top | Auteurs 
  • Numerieke studie golfimpact kaaiplateau Oostende, meer

Contactgegevens

Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Expertise Beton en Staal’, meer


Auteurs  Top 

Abstract
    Voor het ontwerp van kaai 101 in de haven Oostende werd in het advies WL15_085 (Vanneste et al., 2015) een preliminaire berekening van de horizontale golfbelasting op de buispalen (diameter 1.2 m) uitgevoerd op basis van de Morison theorie. Dit rapport geeft de resultaten weer van een herberekening van deze golfbelasting op basis van verfijnde hydraulische randvoorwaarden, waarbij de ontwerpgolfhoogte daalt tot 3.8 m.

    Voor de berekening werden 2 waterpeilen beschouwd: +2.1 en +4.65 m TAW. De golfimpact op de buispaal werd berekend voor een kruinpeil van +4.65 en +3.15 m TAW, al dan niet de hoogte van de verdeelbalk in acht nemend die op de buispalen rust. Naast de golfkracht op een individuele paal werd ook de kracht bepaald op een groep van 4 buispalen binnen een eenheidsmoot van de kaaistructuur, waarbij de invalsrichting van de golven gevarieerd werd tussen loodrecht en parallel.


Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid Top | Auteurs