one publication added to basket [334267] | Probabilistische faalgedraganalyse kunstwerken kusthavens: deelrapport 1. Uitbreiding directionele hydraulische randvoorwaarden kust
De Roo, S.; Vanneste, D.; Mostaert, F. (2021). Probabilistische faalgedraganalyse kunstwerken kusthavens: deelrapport 1. Uitbreiding directionele hydraulische randvoorwaarden kust. Versie 2.0. WL Rapporten, 20_025_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 22 pp. https://dx.doi.org/10.48607/8
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer
|
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Projectrapport
|
Trefwoorden |
Coastal protection > Coastal safety against extreme storms > Hydrometeo climate of extreme storms In-situ measurements Literature and desktop study Numerical modelling
|
Author keywords |
hydraulische randvoorwaarden; extremewaardeanalyse; golftransformatie |
Project | Top | Auteurs |
- Randvoorwaarden voor probabilistische analyse constructief faalgedrag kunstwerken kusthavens, meer
|
ContactgegevensOpdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust; Afdeling Kust , meer
Abstract |
Voor een probabilistische analyse van het constructief faalgedrag van verschillende kunstwerken in de havens van Oostende en Zeebrugge zijn richtingsafhankelijke hydraulische randvoorwaarden nodig. Bij opmaak van het Hydraulisch Randvoorwaardenboek 2014 werden deze randvoorwaarden opgemaakt, maar niet voor het volledige vereiste bereik aan windsectoren. Daarom wordt in de eerste deelopdracht van WL studie 20_025 de studie van de richtingsafhankelijke hydraulische randvoorwaarden uitgebreid voor de aanlandige windsectoren van ZW tot NO voor waterstand en significante golfhoogte, en over het volledige windsectorbereik voor windsnelheden. Onderhavig rapport bevat de resultaten van de statistische analyse van de richtingsafhankelijke waterstand, windsnelheid en significante golfhoogte op diep water. Vervolgens werden deze getransformeerd volgens de methodiek beschreven in De Roo et al., 2016a om tot locatiespecifieke golfrandvoorwaarden te komen ter hoogte van de havenmond van Oostende en Zeebrugge. |
|