Acroniem: EUROFLEETS 2 Periode: Maart 2013 tot Februari 2017 Status: Afgelopen
|
|
Instituten (25) |
Top |
- Vlaams Instituut voor de Zee (VLIZ), meer
- Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen (IRScNB/KBIN), meer
- Bulgarian Academy of Sciences; Institute of Oceanology (IO-Bas), meer
- Institute of Oceanography and Fisheries (IZOR), meer
- University of Zagreb, meer
- Technical University of Denmark; National Institute of Aquatic Resources (DTU Aqua), meer
- Tallinn University of Technology (TTU), meer
- European Science Foundation (ESF), meer
- Institut Français de Recherche pour l'Exploitation de la Mer (IFREMER), meer
- Alfred Wegener Institute for Polar- and Marine Research (AWI), meer
- University of Bremen; Centre for Marine Environmental Sciences (MARUM), meer
- Hellenic Centre for Marine Research (HCMR), meer
- Greenland Institute of Natural Resources (GINR), meer
- Marine Institute Ireland (MI), meer
- National Institute of Oceanography and Applied Geophysics (OGS), meer
- Italian National Research Council (CNR), meer
- Institute of Marine Research (IMR), meer
- Polish Academy of Sciences; Institute of Oceanology (IOPAN), meer
- EurOcean - European Centre for Information on Marine Science and Technology, meer
- National Research and Development Institute for Marine Geology and Geoecology (GeoEcoMar), meer
- Spanish Ministry of Economy and Competiveness; Instituto Español de Oceanografía (IEO), meer
- Spanish Council for Scientific Research (CSIC), meer
- University of Girona (UdG), meer
- Marine Information Service (MARIS), meer
- Scientific and Technological Research Council of Turkey (TÜBITAK), meer
|
Abstract |
Het Eurofleets project, gecoördineerd door IFREMER (Frankrijk), brengt meer dan 20 wetenschappelijke instellingen samen om de eerste stappen te zetten naar een gecoördineerde Europese onderzoeksvloot en geassocieerde infrastructuur.
EuroFleets II zet in grote lijnen de taken van EuroFleets I door maar legt nieuwe accenten. VLIZ blijft binnen het tweede project nog altijd bijdragen tot de strategische visie en een aandeel hebben in een generisch ontwerp voor regionale onderzoeksschepen. Daarnaast moeten er ook bijdragen worden geleverd aan het opzetten van training voor jonge onderzoekers en “floating universities”. De belangrijkste bijdrage van VLIZ omhelst het openstellen van de Simon Stevin voor buitenlandse onderzoekers voor een project in de Zuidelijke Bocht van de Noordzee. |
|