Maatschappelijke impactstudie voor de ontsluiting van de Vlaamse kusthavens |
Periode: 2000 tot 2001 Status: Afgelopen
|
|
Instituten (2) |
Top | Publicaties |
- Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Waterwegen en zeekanaal NV; Afdeling Bovenschelde, meer
- Administratie Waterwegen en Zeewezen (AWZ), meer, financier
|
Abstract |
In deze studie werden de drie alternatieven bestudeerd voor een betere binnenvaartontsluiting voor de kusthavens Zeebrugge en Oostende, die opgenomen zijn in de bindende bepalingen van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen (RSV):
de verbetering van het bestaande Kanaal Gent-Oostende;
de aanleg van een nieuwe kanaalverbinding tussen Zeebrugge en Oostende;
de uitbouw van de kustvaart.
Vernieuwend hierbij is dat naast een technisch en een planologisch luik tevens de economische, sociale, culturele en milieuaspecten uitgebreid aan bod kwamen. |
Publicaties (5) |
Top | Instituten |
- Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 1. Doelstelling en context. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. IV, 118 pp., meer
- Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 2. Beschrijving en optimalisatie van de alternatieven. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. VIII, 136 + 5 maps pp., meer
- Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 3. Evaluatie van de alternatieven. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. VIII, 199 pp., meer
- Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 4. Bijlagen. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. V, 89 pp., meer
- Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 5. Kaartenset. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. 69 maps pp., meer
|
|