Optimized hybrid model for coastal safety assessment |
Identifier financieringsorganisatie: WL 15_009 (Other contract id) Hoofdfinancieringscodes: 5114 - Departement Mobiliteit en Openbare werken
Periode: Januari 2015 tot Mei 2019 Status: Afgelopen
Thesaurustermen Golfopwekking; Kust- en estuariene hydraulica; Modellen
|
|
Instituut |
Top | Publicaties |
- Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Waterbouwkundig Laboratorium (WL), meer, uitvoerder
|
Abstract |
Het toenemend aantal grote verstoringen en de voortdurende stijging van het zeeniveau vormen een grote bedreiging voor laaggelegen landen zoals België. Het weergeven van alle processen aan de kust door een numeriek model is een grote uitdaging: de resolutie van elk proces is verschillend (bv. golftransformatie en golfkracht). Er zijn de afgelopen 2,5 jaar al inspanningen geleverd om dit probleem aan te pakken in het kader van een hybridisatiestrategie tussen de SWASH- en DualSPHysics-modellen. Deze strategie heeft echter een nadeel dat de toepasbaarheid beperkt: het kan niet correct omgaan met de gereflecteerde golven. Dit dwingt ons om de SWASH-DualSPHysics techniek alleen te gebruiken als de golfreflectie klein is of alleen voor enkele golven. Dit vereist een extra geavanceerde strategie om het reflectieprobleem te kunnen overwinnen. Het doel van dit project is om de geavanceerde strategie te ontwikkelen en het geoptimaliseerde hybride model te ontwikkelen. Aan het einde van dit project zullen we als eindproduct een instrument hebben dat in staat is om de golf-structuur interactie op een geoptimaliseerde, goedkope en snelle manier te modelleren. Dit model zal een belangrijk hulpmiddel zijn om andere problemen te beantwoorden die zich voordoen bij S&A, zoals bijvoorbeeld de 3D-effecten van complexe structurele geometrieën op de golfoverslag en -overslag en het karakteriseren van stromingspatronen, snelheidsvelden, belastingen, enz. In nauwe samenwerking met het Spaanse WELCOME-project, gecoördineerd door UVigo wat betreft input en output. |
Publicaties (3) |
Top | Instituut |
- Altomare, C.; Suzuki, T.; Vanneste, D.; Mostaert, F. (2019). Coupling between DualSPHysics and SWASH: relaxation zone and graphical user interface. Version 2.0. FHR reports, 15_009_3. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. VI, 6 + 2 p. appendices pp., meer
- Suzuki, T.; Altomare, C.; Peeters, P.; Mostaert, F. (2017). Optimized hybrid model for coastal safety assessment: source generation in DualSPHysics model, 2nd‐year progress report. Version 2.0. FHR reports, 15_009_2. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. VI, 5 + 42 p. app. pp., meer
- Altomare, C.; Gómez-Gesteira, M.; Vanneste, D.; Suzuki, T.; Peeters, P.; Mostaert, F. (2017). Optimized hybrid model for coastal safety assessment: wave generation and absorption in DualSPHysics model, 1st‐year progress report. Version 5.0. FHR reports, 15_009_1. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. V, 6 + 9 p.appendices pp., meer
|
|