Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] |
Een drooglegkuip zal worden gebruikt voor de renovatie van de rails van de sluis van Wintam.
Hydrodynamische krachten als gevolg van de passage van schepen worden berekend op de drooglegkuip. Deze dataset bevat de berekende krachten afkomstig van stromingen van hoofdschroeven van 3 verschillende zeeschepen. Krachten zijn berekend voor de bovenkant en de zijkant van de drooglegkuip.
Gegevens gegenereerd met Python-scripts voor het berekenen van hydrodynamische krachten gerelateerd aan de hoofdstromen van schepen op de bodem en scripts voor het berekenen van de resulterende krachten op het caisson. De gegevens bevatten resultaten van de berekeningen voor 2 scheepstypen die de sluis invaren in stroomopwaartse richting (Zeeschip_opw1, Zeeschip_opw2) en 1 schip dat de sluis invaart in stroomafwaartse richting (Zeeschip_afw). De gegevens bevatten de resultaten van de berekening van de snelheid op het caisson en de horizontale en verticale krachten op het caisson.
Velocity at distance X after propeller (Up_axis) Methode
Velocity at point X,r after propeller (up_xr1) Methode
Shear stress at point X,R (Tau_xr) Methode
Horizontal force at caisson (Ftot_horizontaal)
Vertical Force at caisson (Ftot_verticaal) Methode
Vertical Force at caisson (Ftot2_verticaal) Methode