Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] |
The data are withheld from general circulation and disclosure but access may be obtained on a case-by-case basis through negotiation
Een drooglegkuip zal worden gebruikt voor de renovatie van de rails van de sluis van Wintam.
Hydrodynamische krachten als gevolg van de passage van schepen worden berekend op de drooglegkuip. Deze dataset bevat de berekende krachten afkomstig van stromingen van hoofdschroeven van 3 verschillende zeeschepen. Krachten zijn berekend voor de bovenkant en de zijkant van de drooglegkuip.
Data generated with Python scripts for calculating hydrodynamic forces related to main currents of ships on bed and scripts for calculating the resulting forces on the caisson. Data contain results of the calculations for 2 ship types sailing the lock into upstream direction (Zeeschip_opw1, Zeeschip_opw2) and 1 ship sailing the lock into downstream direction (Zeeschip_afw). Data contain results of calculation of velocity on the caisson and the horizontal and vertical forces on the caisson.
Velocity at distance X after propeller (Up_axis) Methode
Velocity at point X,r after propeller (up_xr1) Methode
Shear stress at point X,R (Tau_xr) Methode
Horizontal force at caisson (Ftot_horizontaal)
Vertical Force at caisson (Ftot_verticaal) Methode
Vertical Force at caisson (Ftot2_verticaal) Methode