Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] |
The data are withheld from general circulation and disclosure but access may be obtained on a case-by-case basis through negotiation
Een drooglegkuip zal worden gebruikt voor de renovatie van de rails van de sluis van Wintam. Hydrodynamische krachten als gevolg van de passage schepenn worden berekend op de drooglegkup. Deze dataset bevat de berekende krachten afkomstig van retourstroming ten gevolge van passage van schepen. Krachten zijn berekend voor de bovenkant en de zijkant van de drooglegkuip voor 17 condities van schepen die de sluis invaren (zowel van kanaalzijde als van Scheldezijde). Verschillende afmetingen van schepen zijn beschouwd en invloed van kielspeling, breedte en diepgang van het schip is nagegaan.
meerData generated with Python scripts for calculating hydrodynamic forces on bed related to return currents of ships and scripts for calculating the related forces on the caisson. Data contain results of the calculations for 12 conditions of ships sailing the lock into upstream direction (Duwkonvooi_opw, Zeeschip_opw1, Zeeschip_opw2, Zeeschip_opw3, Zeeschip_opw4, Zeeschip_opw5, Zeeschip_opw6) and 5 conditions of ships sailing the lock into downstream direction (Zeeschip_afw). Data contain results of calculation of velocity from the return current on the caisson and the resulting horizontal and vertical forces on the caisson. Return currents are calculated both using the formulas from Design of LOCKS and using the formulas from the ROCK MANUAL.
Vertical Force at caisson (Ftot_verticaal) Methode
Relation ship section/lock section (As_Ak) Methode
Factor beta Methode
Value correction factor (alfa_s) Methode
Parameter Aw Methode
Factor limiting velocity (Fgrens) Methode
Factor velocity under keel (Fkeel) Methode
Sailing speed ship (vs) Methode
Maximum sailing speed ship (VS_max) Methode
Limiting velocity ship (vg or vg1) Methode
Return current (ur) Methode
Return current below keel (ur_keel) Methode
Midships coefficient ship (Cm) Methode