Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Vervorming van scheepsconstructies bij contact met waterbouwkundige structuren
Notredame, M. (2015). Vervorming van scheepsconstructies bij contact met waterbouwkundige structuren. MSc Thesis. Universiteit Gent. Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur: Gent. 107 pp.
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk
|
Trefwoorden |
Hulls > Ship hulls Manoeuvring > Ship maneuvering > Maneuvering Properties > Physical properties > Mechanical properties > Deformation Simulation
|
Author keywords |
|
Auteurs | | Top |
- Notredame, M.
- Eloot, K., revisor, meer
- Vantorre, M., revisor
|
|
|
Abstract |
An expected clash when entering a lock will cause a reaction force to the hull. The size of that force and the indentation of the body is discussed here. This depends on the position where the force intervenes. To calculate this is relied on the finite element method. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.