Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
Integraal Plan Boven-Zeeschelde: sub report 9. Effect of B-alternatives on mud transport
Bi, Q.; Smolders, S.; De Maerschalck, B.; Vanlede, J. (2021). Integraal Plan Boven-Zeeschelde: sub report 9. Effect of B-alternatives on mud transport. Version 2.0. FHR reports, 13_131_9. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. VIII, 156 pp. https://dx.doi.org/10.48607/93
Deel van: FHR reports. Flanders Hydraulics Research: Antwerp, meer
|
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Projectrapport
|
Trefwoorden |
Hydraulics and sediment > Sediment > Cohesive sediment Numerical modelling
|
Author keywords |
|
Project | Top | Auteurs |
- Vervolgonderzoek Bevaarbaarheid BoZS (Integraal Plan BoZs), meer
|
Auteurs | | Top |
- Bi, Q.
- Smolders, S., meer
- De Maerschalck, B., meer
- Vanlede, J., meer
|
|
|
Abstract |
A new mud transport model was developed based on the SCALDIS- hydrodynamic model for the (tidal) Scheldt estuary and Upper Sea Scheldt. Calibration of the mud transport model is described in Smolders et al. (2018). The calibrated mud transport model is used to analyse the effects of three potential alternative bathymetries that allow accessibility for CEMT1 class Va ships: Chafing (Schaaf), Va “Geul” (VaG) and Va “Hybrid” (VaH). This report describes the effects against a future reference situation (2050). The focus is on expected effects on mud transport and suspended sediment concentrations in the Upper Sea Scheldt. The model results are described in terms of suspended sediment concentration (SSC), the residual transport of sediment due to tidal asymmetry and sediment flux through transects in the area of interest. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.