Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
The influence width of drifting ships Delefortrie, G.; Eloot, K.; Lataire, E. (2023). The influence width of drifting ships. Appl. Ocean Res. 141: 103779. https://dx.doi.org/10.1016/j.apor.2023.103779
In: Applied Ocean Research. CML Publications/Elsevier: Southampton. ISSN 0141-1187; e-ISSN 1879-1549
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Trefwoorden |
Physical modelling Marien/Kust |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
In this article a new, extensive test program at the same facilities is presented, using a small scale model of the well-known benchmark vessel KVLCC2, including tests at different drift angles to elaborate the validity of the influence width definition for non-zero drift conditions. It is shown that the definition still stands for drifting ships, if the width is expressed with respect to the point of the ship that is closest to the obstacle. The observed coupling with the blockage of the ship model and hence a possible tank dependency, leaves room for further research. |
Top | Auteurs |