Welkom op het expertplatform!
Dit platform verschaft informatie en kennis omtrent de WL expertisedomeinen 'hydraulica en sediment', 'havens en waterwegen', 'waterbouwkundige constructies', 'waterbeheer' en 'kustbescherming' - gaande van WL medewerkers met hun expertise, het curriculum van deze instelling, tot publicaties, projecten, data (op termijn) en evenementen waarin het WL betrokken is.
Het WL onderschrijft het belang van "open access" voor de ontsluiting van haar onderzoeksresultaten. Lees er meer over in ons openaccessbeleid.
[ meld een fout in dit record ] |
Invaart autoschepen in Westsluis Terneuzen |
Identifier financieringsorganisatie: WL model 616 (Other contract id) Periode: 2001 |
|
Instituut | Top |
|
Abstract |
met uiteindelijk doel de Haven van Gent aantrekkelijker te maken. Dit gebeurt door simulatoronderzoek. Dit onderzoek vergt een serieuze uitbouw van een aantal speciale krachtenwerkingen (op basis van een studie van 1987), het hernemen van enkele situaties uit studie 1987 en een grondige analyse van het aantal schadegevallen. In 2000 werden de administratieve voorbereidingen getroffen en werd het onderzoeksplan goedgekeurd. In 2001 ging het eigenlijke onderzoek door. De resultaten van verschillende onderzoeksinstellingen voor de rompcoƫfficiƫnten van de tanker Esso Osaka werden bepaald aan de hand van experimental fluid dynamics De modellering van de simulator werd aangepast, de krachtewerking werd geprogrammeerd, de gegevens werden ingevoerd, de simulaties werden getest. De begeleiding van de simulatievaarten met de loodsen (13 dagen) werd verzorgd, een verwerkingsmethode voor de vaarten werd ontwikkeld, de resultaten werden gerapporteerd en voorstellen werden geformuleerd voor bijkomend onderzoek |
Top | Instituut |